Halaman

Walaupn Hidup 1000 th. Klau x Smbahyang Apa Gnanya

Walaupn Hidup 1000 tahun klu x sembahyang apa gnanya

31.1.13

Info... Info... Info



Kerak bumi & bahagianya:

Kerak bumi merupakan lapisan keras paling luar bumi. Ianya terdiri dapipada gunung-ganang, batu-batan, tanah-tanih, udara, air, mineral, logam dan makhluk hidup.

Secara umumnya, kita mengetahui bahawa di atas lapisan kerak bumi, manusia dan hidupan yang lain seperti haiwan tingal dan melakukan aktiviti kehidupan.

Walaubagaimanapun, hakikat yang kita selalu lupa adalah terdapat pelbagai aktiviti kehidupan dan fenomena yang berlaku di dalam lapisan kerak bumi atau di bawah tanah.

Tanah  kandunganya:

Tanah adalah lapisan kerak bumi paling luar yang terhasil daripada pemecahan batu batan dan pereputan bahan organik seperti tumbuh-tumbuhan dan haiwan.

Juga mengandungi unsur-unsur lain seperti garam mineral, logam, air, udara dan mikro organisma. Tanah boleh di bahagikan kepada beberapa jenis seperti tanah pasir, tanah gambut, tanah liat, tanah merah (laterit) tanah humus dan tanah campuran.

Oleh itu terimalah seadanya diri kita, wajah, bakat, rezeki, keluarga, rumah dengan ikhlas. Nescaya akan di anugerahkan ketenteraman dan kebahagiaan.

Amin Ya Robbal-alamin.

No comments: